Mi-am dorit din copilarie sa devin profesor de desen-pictura (nu mi-am schimbat niciodata optiunea). Mi-am propus fiu profesor de desen /pictura in judetul in care m-am nascut,asa s-a si intamplat .

Studenta fiind mi-am dat seama ,ca este foarte important ce se preda,dar si modul cum se preda,modul in care se realizeaza un model de invatare creativa,inca din primii ani de activitate la catedra am fost preocupata, in mod deosebit, de stimularea imaginatiei, de dezvoltarea gandirii creatoare a elevilor, am plecat de la premiza ca, nu exista arta fara creativitate, nu exista om fara talent, desenul si pictura se invata precum scrisul, copiii sunt creativi in mod natural, ei asteapta indrumare si provocare. 

Experienta acumulata intr-un timp relativ scurt si in mod deosebit rezultatele obtinute, am elaborat un set de metode specifice de stimulare /antrenare a potentialului creativ-plastic la copii, ca instrumentar metodologic complex de dezvoltare a abilitatilor, aptitudinilor specifice creatiei plastice,si a unor trasaturi psihologice.

Metodele mele au ca punct de plecare testele psihologice de verificare si dezvoltare a inteligentei (testeleTorrance,Kogan,Dewey etc) imbinate cu continutul invatarii picturii si desenului (probleme de limbaj plastic).

Rezultatele obtinute, numeroasele premii, medalii obtinute in Europa, Asia, America…nu ar fi fost posibile fara aplicarea setului de metode specifice in activitatea mea pedagogica(din anul 1996,in fiecare vara am fost invitata la scoli de vara din America unde am prezentat aceste metode, impreuna cu un grup din elevii mei)

O parte din aceste metode l-am prezentat in cartea “O provocare artistica”.” – Stoica Elena

[oqeygallery id=554]

*Descrierile profesorilor sunt redate intregral conform rubricii „DESPRE MINE”, prezente în formularul de înscrieri.

en_US