Profesoriii minunați de la Școala FDVDR, care investesc în propria educație și dezvoltare

Profesoriii minunați de la Școala FDVDR, care investesc în propria educație și dezvoltare!

Angela este profesor, masterand în biologie și fizică, responsabil și coordonator de proiecte educative, membru în comisiile pentru organizarea concursurilor şi olimpiadelor şcolare și profesor la școala FDVDR, unde susține un Curs de Biologie – Aplicații ale biologiei în tehnologiile moderne. Copiii se pot înscrie la acest curs, accesând link-ul de mai jos:

ÎNSCRIERI_Cursuri Școala FDVDR 2023

Doamna Angela Ioniu povestește cum decurg întâlnirile cu mentorul său, Delia Ocneanu, profesor în cadrul liceului Româno-Finalndez, București, în interviul de mai jos.

O cale, o carte, un mentor… E tot ce ai nevoie pentru a reuşi în viaţă!
(aforism de Constantin Pavel)

1. Cum funcționează programul de Mentorat? Cum s-a desfășurat până acum? Care sunt temele abordate?

Profesorul de azi trebuie să se adapteze continuu, să fie la curent cu noile tehnologii, să se integreze și să promoveze o învățare de calitate în activitatea sa didactică.
În procesul educației, procesul de mentoring este o necesitate fiind un instrument în dezvoltarea personală cu un impact pozitiv asupra carierei și instituției.
Temele abordate până acum în cadrul programului de mentorat au fost:

  • Care sunt nevoile pe care le-am identificat și cum le-am tranformat în obiective în relațiile cu copiii și elevii.
  • Cum reușim să transformăm nevoile în obiective, construind un plan de dezvoltare personalizat( PDP), punând accent pe învățarea prin practică – Learning by Doing. Am constatat că metoda inovației are succes la copiii cu dificultăți de atenție, aceștia pot înțelege mai bine un concept științific (de ex.realizarea de machete, târg de științe, dezbateri).
  • Cum facilităm comunicarea cu elevii prin exemple de bune practici, (lucru la clasă) pe disciplina predată, și comunicarea cu părinții și elevii.
  • Ce faci atunci când un elev refuză să colaboreze? Găsirea unui canal de comunicare cu părinții de a găsi cauza frustrării elevului, discuții individuale sau de trasat o sarcină, un obiectiv la un proiect la clasă.

2. Ce ați descoperit până acum de la mentorul dvs? Ce puteți aplica la clasă și în procesul de predare?
Am învățat de la mentorul meu să-mi fac timp să am încredere în ceea ce fac, lucru care m-a ajutat să mă evaluez să-mi urmăresc progresul să nu renunț niciodată când dau de greu.
Am constatat pe parcursul întâlnirilor cu mentorul meu, faptul că știe să-și folosească tăriile, știe să ofere sfaturi, te învață să te descurci în situații dificile. Din poziția mea de ,,discipol” am fost deschisă comunicării, dornică de cunoaștere și de a coopera și de a prelua inițiative, manifestând un comportament proactiv în raport cu dezvoltarea proprie.
Ce putem aplica la clasă din ce am învățat până acum?
Am încercat să fac ceva să ies din zona clasică să combin educația formală cu cea non-formală. La clasele mari, elevii sunt antrenați să se implice în proiecte interdisciplinare realizând machete și să creeze conținut digital, (videclipuri, prezentări ppt, realizarea de afișe la unele evenimente care se derulează în școală). La orele de dezvoltare personală am identificat nevoile unor elevi care se integrează greu în colectivitate căutând soluții în situații de bullying.

3. Cu ce frecvență vă întalniți?

Întâlnirile sunt programate de 2 ori pe lună, programul de mentorat având o durată de 7 luni.

4. Ce considerați că puteți dezvolta și aplica în urma mentoratului, în mentalitate și modul de predare ?

Cel mai important lucru, care m-a făcut să am încredere în tăriile mele, este acela când elevul inspiră profesorul, un gest cât de mic contează foarte mult. Cât contează? Enorm! Întărește relația profesor-elev, cât și profesor-profesor.

  • Identificarea nevoilor care pot fi transformate în obiective;
  • Aplicarea unor metode eficiente în situații de criză ( provocări inedite, observații, aplicabilitate)
  • Abordarea unei atitudini pozitive ( starea de bine);
  • Găsirea unor soluții la provocările celor din jur prin anticiparea problemelor. Ce a funcționat bine? Ce nu a funcționat bine? Ce putem îmbunătăți? Cum facem să se întâmple?

Sursa: scoaladinvaliza.ro

ro_RO