Theodorescu Daniela

Sunt profesoara de limba engleza si slujesc scoala din anul 1980.

Un rol important in decizia pe care am luat-o , de a fi dascal, l-a avut  cea careia ii voi ramane  recunoscatoare, dna Buscan Maria,  profesoara mea din clasele gimnaziale,  care mi-a marcat existenta si care a vazut in mine persoana potrivita pentru munca la catedra. Mai cred ca Dumnezeu mi-a daruit un har, pe care nu trebuia sa-l irosesc. Astfel incat, ajut copiii sa isi gaseasca drumul in viata, sa fie curajosi in deciziile pe care le iau, sa aiba incredere in fortele lor, sa viseze si sa-si indeplineasca visele, sa fie utili sicietatii.

Contributia zilnica pe care o aduc acestei nobile meserii contine doua componente: morale si profesionale. Aspectele morale vizeaza modelul personal pe care il ofer copiilor mei (corectitudine, punctualitate, generozitate, blandete, rabdare, modestie, ambitie, niciodata obosita sau plictisita), iar cele profesionale au legatura cu nivelul la care ma prezint in fata elevilor ( pregatirea lectiilor in amanunt, folosirea mijloacelor de invatare variate si motivationale, implicarea lor in diverse activitati care sa le puna in valoare cunostintele de limba engleza, studiul personal ) . Totodata, prin exemplul personal, incerc sa le arat copiilor ca orientarea profesionala corecta aduce fericire , atunci cad se bazeaza pe pasiune: esti fericit tu, insa aduci fericire si celor din jur.

Un profesor trebuie sa aiba cateva calitati : devotament( fata de copii, fata de meserie), daruire , rabdare, pregatire constanta in domeniul ales,  dar si in psihologia copilului, dorinta de a fi de folos, corectitudine din decizii, iubirea necondintionata pentru copii. Inteleg absenta tot mai mare a parintilor din viata lor, de aceea incerc sa o suplinesc, prin atentia pe care le-o acord atat copiilor, cat si parintilor, prin sfaturile pe care le dau, prin cunoasterea problemelor pe care le traiesc,  prin discutiile personale pe care le port, prin incurajare.

Cred ca sunt un profesor modern datorita urmatoarelor aspecte: imi place sa stimulez plăcerea de a învăţa; să dezvolt gândirea, intuiţia şi creativitatea; sa stimulez diversitatea şi stima personala; sa folosesesc si sa incurajez utilizarea flexibilă a resurselor; sa particip la dezvoltarea întregii capacităţi ale copilului:intelectuale, emoţionale, sociale, morale şi spirituale.Un rol important in munca mea o au tratarea nediferentiata a copiilor, indiferent de mediul etnic, social, sau cultural din care provin, integrarea lor sociala, incurajarea la libera exprimare..

 In concluzie, contributia mea la acesta nobila meserie consta in daruirea de fiecare clipa, in bucuria lucrului cu copiii. Unele rezultate personale dovedesc implicarea si pasiunea mea:

–              Finalist la GALA PREMIILOR IN EDUCATIE, Sectiunea „Profesorul anului“, concurs national organizat de Fundatia Dinu Patriciu, pentru evidentierea performantelor in domeniul educativ. Am fost selectionata printre cei 20 de finalisti, dintr-un numar de peste 1000 de candidati.( 29 octombrie 2009)

–              “myEUROPE Teacher Certificate”, conferita in 2006 si  2009, pentru participarea la proiecte europene;

–              Diploma ” GHEORGHE LAZAR”, clasa a IIIa, obtinuta prin concurs in anul 2007

–              GRADATIA DE MERIT, obtinuta prin concurs in  2005, 2009, 2013

As fi vrut sa spun ca nu fac eforturi, insa adevarul este ca implicarea in viata copilului trebuie sa fie totala. Asadar, ma stradiesc sa ating urmatoarele aspecte:

–              Acord mare importanta pregatirii profesionale, stiind din proprie experienta, ca un profesor este apreciat si respectat de catre elevi pentru cat de clare sunt lectiile, cat de usor de inteles sunt cunostintele predate, cat de stapan este pe meserie. Sunt un profesor foarte bun, pentru ca stapanesc cunostintele de limba engleza, pentru ca ma adaptez usor la noi metode de lucru si sunt mandra sa pot spune ca, uneori, elevii mei ma depasesc! Studiez permanent, particip la cursuri de perfectionare, la cercurile pedagosice, la concursuri, vreau sa fiu informata in legatura cu metode de predare a limbii engleze, dar si cu psihologia si pedagogia scolara.

–              Acord timp copiilor mei: pentru discutii, pentru clarificarea unor situatii, pentru lamuriri legate de lectii sau de anume comportament.

–              Lectiile de dirigentie sunt adevarate terapii de grup, foarte utile si pentru copii- care capata curaj in a-si exprima trairile, problemele de viata, dar si pentru mine- caci ei imi dezvaluie aspecte intime ale vietii lor, pe care, uneori, le aflu inaintea parintilor si pot lua masuri de corectare si indrumare.

–              Legatura puternica dintre copii, sau dintre copii-profesor se realizeaza si prin petrecerea timpului liber impreuna- in vizite la muzee, in excursii, plimbari, organizarea de serbari tematice.

–              Munca mea nu se opreste la copii, ci ma straduiesc sa ii inteleg si pe parintii lor, de multe ori la fel de debusolati , incapabili sa ia hotarari corecte si utile pentru copiii lor.

–              Ma straduiesc tot timpul sa imi pastrez echilibrul, calmul, sa fiu optimista si sa aduc buna dispozitie celor din jur. Scoala nu trebuie sa fie o povara, ci o bucurie si as dori ca toti sa simta acest lucru, asa cum o  fac eu, zi de zi…

Fiind profesoara de limba engleza, este firesc sa stimulez, in primul rand , ineligenta lingvistica,  prin înţelegerea ordinii şi semnificaţiei cuvintelor, utilizarea optimă a operațiilor limbajului; dezvoltarea unor abilitati, cum ar fi: expresivitatea limbajului, capacitatea de a povesti și de a inventa ( intamplari), limbajul descriptiv și de instrucție, utilizarea poetică și literară a limbajului, jocurile de cuvinte. Ca modalitati de stimulare a inteligenței lingvistice, am incurajat: promovarea lecturii individualizate, atat in limba engleza ( am alcatuit o biblioteca scolara cu carti in limba engleza, pentru diverse niveluri, la care toti elevii au acces) , cat si in limba romana ( pentru orele de dirigentie) ; brainstorming pentru identificarea unor finaluri alternative la povestiri citite;realizarea unor creatii personale in limba engleza( povestiri, eseuri, poezii) si popularizarea lor;dialogul improvizat pe o temă dată;memorarea unor cuvinte necunoscute, a căror semnificație a fost căutată în dicționar, pentru a ne îmbunătăți vocabularul, pe care să le folosim apoi în conversațiile zilnice; realizarea unor reviste sau foi volante  in limba engleza, în care elevii își pot prezenta creațiile personale și articolele specifice vârstei. Este relevant de mentionat, necesitatea adaptarii metodelor de lucru, de invatare a limbii engleze la necesitatile de pe piata muncii, si utilitatea aplicabilitatii ei; astfel, pregatesc elevii in vederea sustinerii testelor de admitere la clasele cu predare bilingva ( romana- engleza) pentru clasa a IX a, sau de sustinere a testelor tip Cambridge. Numerosi elevi pe care i-am avut au promovat aceste teste, asigurandu-si fie admiterea la scoli de prestigiu, fie obtunerea unei burse de studiu in alte tari, in special in Marea Britanie.

        Incerc sa adaptez stilurile de invatare la diferentele dintre copii,  prin deplasarea  accentului care  cade pe memorie, mai ales cea mecanica, catre descoperire, folosindu-se astfel  metode compatibile cu elementele inteligentei dominante,  din cadrul inteligentelor multiple.

  Acord o mare importanta stimularii  cunoasterii  de catre elevi a valorilor  culturale ale poporului roman, (prin vizite la muzee si case memoriale, lectura, proiecte despre personalitati marcante, obiective turistice , obiceiuri, traditii), dar si stimularea sentimentului patriotic si a responsabilizarii fata de  tara si popor, prin: intelegerea necesitatii unei bune educatii si a implicarii in viata comunitatii, prin pregatirea lor pentru societate,  pentru o viaţă sănătoasă, pentru o profesie şi un ţel în viaţă, pentru  foloseasirea timpului  liber şi  dezvoltarea  personalitatii.

*Descrierile profesorilor sunt redate intregral conform informatiilor prezente în formularul de înscrieri.

en_US