„Când am ales să studiez Fizica la Universitatea din Bucuresti, nu mi-am imaginat ca voi deveni profesor. Imi doream pur si simplu sa o inteleg cat mai bine si apoi sa devin fizician si sa lucrez intr-un mare laborator de cercetare. Lucrurile nu au stat chiar asa si din 1991 sunt profesor de Fizică. Mi-am dat repede seama că a fi profesor înseamnă puterea și responsabilitatea de a le arăta elevilor ce frumoasă este lumea în care trăim și de a-i ajuta să își pună întrebări și să găsească explicații și răspunsuri la acestea. Am fost profesor in foarte multe scoli, cu elevi cu diverse preocupări, și pentru fiecare am căutat și sper că am găsit calea de a-i ajuta să se dezvolte și să devină mai buni, să învețe și să aplice ceea ce învață. Din anul 2003 sunt profesor la Colegiul Național de Informatică din Piatra-Neamț.
De când am terminat facultatea am evoluat și am învățat permanent, în încercarea de a fi un profesor din ce în ce mai bun, pentru a motiva elevii să se implice din toate puterile în dezvoltarea propriei personalități.
Referitor la activitatea curentă de predare-învățare, am proiectat şi desfășurat lecţiile astfel încât să asigure progresul elevilor la clasă la disciplina Fizică și obţinerea de rezultate deosebite la testări/examenul de bacalaureat, am coordonat în fiecare an echipele de elevi participanți la etapele locale, județene și naționale ale Olimpiadei de Fizică, am lucrat suplimentar cu elevii cu dificultăţi de învăţare, în scopul remedierii rezultatelor şcolare, am îndrumat şi pregătit suplimentar elevii în vederea susţinerii examenului de bacalaureat la disciplina Fizică, promovabilitatea elevilor la această probă fiind 100%, toți acești elevi fiind admiși în instituții de învățământ superior. 90% din elevii de la clasele la care predau își continuă traseul profesional în învățământul superior.
În activitatea mea ca profesor de Fizică la un colegiu cu profil real, matematică-informatică, informatică intensiv care are şi clase de gimnaziu, am constatat că, pentru creşterea interesului elevilor în domeniile ştiinţei şi tehnologiei, este importantă implicarea lor directă în proiecte ce accentuează aplicarea în practică a cunoștințelor dobândite la orele de fizică și le corelează cu noțiunile de programare a calculatoarelor şi de matematică, în rezolvarea unor situații concrete. Pornind de la premisa că cea mai eficientă învăţare este cea practică, am implicat elevii în diferite proiecte de cercetare ştiinţifică. Participarea elevilor la aceste proiecte a reprezentat pentru ei oportunitatea de a experimenta elemente de tehnologie, de a-şi dezvolta abilităţile de rezolvare de probleme, de lucru în echipă şi gândirea critică, de a aplica într-un mod creativ şi inovativ cunoştinţele dobândite în cadrul şcolii în realizarea designului unor proiecte. Realizarea unor echipe de elevi de vârste diferite şi cu performanţe în domenii diferite a accentuat învăţarea acestora unii de la alţii şi a permis acumularea puternică şi rapidă de cunoştinţe pe orizontală, la nivel interdisciplinar dar i-a făcut să conştientizeze şi importanţa documentării, acumulând cunoştinţe pe verticală, în diferitele domenii ale Fizicii, diferite de cele de la orele de curs. Am experimentat învățarea bazată pe proiecte participând la diferite competiții naționale și internaționale și m-am documentat despre modul în care ar trebui abordate temele pentru ca elevii să obțină rezultate cât mai bune în învățare.
Încerc permanent să îmbunătățesc raportul teorie-practică, realizând experimente intuitive, folosind materiale simple, transformând și adaptând activitățile teoretice la activități practice. In plus față de experimentele realizate în clasă, elevii realizează experimente simple acasă, realizând observații și materiale vizuale, prezentându-le apoi în clasă și discutându-le împreună cu colegii în cadrul orelor de curs.
Folosesc experimente virtual, filme educaționale, discut împreună cu elevii diferite documentare științifice pe care aceștia le vizionează.
Discut cu elevii situații și exemple din viața reală, încurajându-I să utilizeze limbajul științific pentru a descrie fenomenele de zi cu zi.
Realizez legături între cunoștințele dobândite în cadrul orelor de Matematică și Fizică, făcând apel la intuiția elevilor, încurajându-I să își folosească și să își lărgească baza de cunoștințe, folosind reprezentări vizuale și modelarea. Sunt preocupată de integrarea în cadrul orelor de Fizică a conceptului STEM.
Am extins procesul de învățare inafara școlii, implicând elevii în diferite activități științifice la nivel local, național și internațional.
Am propus și realizat la nivelul colegiului două cursuri opționale, adresate elevilor claselor a unsprezecea și a douăsprezecea, Fotografia – teorie și practică și Tehnica și Arta fotografică și Tehnici de prelucrare a datelor experimentale.
M-am implicat în activitățile de căutare de sponsori pentru participarea elevilor pe care i-am coordonat în participarea la diferite competiții internaționale.
Încerc să mă perfecționez permanent, documentându-mă asupra celor mai noi metode și tehnici de predare și de abordare a învățării, participând la cursuri de perfecționare organizate la nivel național dar și internațional.
Mi-am realizat cu conștiinciozitate și seriozitate orele de curs, am realizat activități interdisciplinare, am organizat și coordonat activitățile Clubului de Fotografie INFOCUS al elevilor colegiului, concretizate prin participarea elevilor la diferite competiții, realizarea unor expoziții de fotografie în cadrul colegiului, coordonarea secțiunii imagine a Revistei INFOPULS a colegiului, laureată la diferite competiții naționale.
Prin tot ceea ce am realizat ca profesor, atât în alegerea activităților din cadrul orelor de curs cât și în activitățile extrașcolare, am încercat să le creez elevilor oportunități de învățare variate și motivante, să îi ajut în căutarea lor în a se descoperi și dezvolta ca persoane care să se poată integra cu succes în lumea în care trăim.”
*Descrierile profesorilor sunt redate intregral conform informatiilor prezente în formularul de înscrieri.