Dumitru Vizitiu este absolvent al Institutului de Arte plastice Iasi,  al Facultatii de Muzeologie a IAP “Nicolae Grigorescu”  din Bucuresti si profesor de educatie plastica cu o vechime de 40 ani.

Considera ca prin desen putem stapani mai bine timpul si spatiul, desenul fixand efemeritatea unei clipe, conferind stabilitate lumii in care traim. Desenul inseamna cunoastere intuitiva-magica la un pol, dar si precizie stiintifica la celalalt.

In acest sens a fost atras deopotriva de reprezentarile artistice cat si de cele tehnice.

A fost si va fi un admirator al renascentistului Leonardo da Vinci ale carui creatii au fost posibile doar printr-o abordare multidisciplinara a cunoasterii, fapt care l-a determinat sa incerce cu elevii prezentarea temelor intr-o maniera asemanatoare, apeland permanent la conexiuni pe care ei le pot face cu alte discipline.

Deschiderea sa catre abordare multidisciplinara a fost determinanta in obtinerea a doua brevete de inventie. Ultimul brevet, obtinut in anul 2009, cu depunere la OSIM in 2005, RO 122555  “Motor cu pistoane rotative oscilante si cilindru pentru expansiune suplimentara”.

La saloanele internationale de inventica organizate in Romania, a obtinut urmatoarele premii: Euroinvent 2009, Iasi – Medalie de aur; Euroinvent 2010, Iasi – Medalie de argint; Inventica 2011, Iasi – Medalia de aur “Henri Coanda”; Salonul National al Cercetarii si Inovarii, Bacau – Medalie de aur.

Este membru al Forumului Inventatorilor Romani.

Prin contributie proprie s-a implicat in actiuni de voluntariat pentru achizitionarea de mijloace tehnice scolare in folosul Scolii nr.14 Botosani si a Scolii din localitatea Opriseni, Cernauti, unde invata copiii de nationalitate romana, scoala aflata in relatie de prietenie cu Scoala nr.17 Botosani.

Predand la toate clasele din cele doua scoli, a fost determinat sa lucreze cu elevi integrati, proveniti din plasament sau din scolile speciale, elevi carora le-a acordat o atentie aparte, ocazie cu care a abordat strategii adecvate de lucru in functie de particularitatile lor scolare. A desfasurat activitati specifice in vederea realizarii echitatii in educatie, pentru educatie nediscriminatorie, prin concursuri de desene cu tema “Prietenie si toleranta”.

La nivelul ambelor scoli a desfasurat o bogata activitate privind amenajarile interioare ale scolii, concretizate prin expozitii pe diferite teme, prin realizarea de panouri tematice pentru diverse discipline sau prin amenajarea unor laboratoare si sali de clasa.

S-a implicat in pregatirea loturilor de elevi in vederea participarii acestora  la etapele judetene ale concursurilor de profil. A participat in calitate de membru al comitetului de organizare cat si in calitate de membru al juriului la concursurile de profil la nivel judetean.

In cadrul comisiilor metodice de la cele doua scoli, a prezentat materiale privind metode si procedee pentru imbunatatirea procesului instructiv-educativ la obiectul pe care il preda. Este autorul unui material didactic original, de conceptie proprie, sub forma unui set de piese cu ajutorul carora se poate demonstra importanta unor elemente arhitectonice in cadrul orelor de istorie a artei.

Este coordonatorul stiintific al unui ghid metodic intitulat “Imaginatie prin culoare” – Tehnici folosite in educatia plastica.

A publicat on-line un studiu intitulat “Obiceiurile de Anul Nou” – origini, evolutie si semnificatie, in care prezinta si modalitati de abordare a acestor teme la orele de educatie plastica.

In ambele scoli a facut parte, ca membru colaborator in cadrul Programului sectorial Comenius din sase proiecte pe teme de importanta europeana. In momentul de fata este membru activ in cadrul unui proiect al Scolii nr.17 pe teme de protectie a mediului si a energiilor neconventionale, in cadrul caruia a coordonat un numar de elevi in realizarea la nivelul scolii a unui captator solar pentru incalzirea apei.

La editia din anul scolar 2007-2008 a Olimpiadei judetene de educatie plastica, elevii sai au obtinut un loc I si un loc II, iar in 2008-2009, au participat elevi reprezentanti ai ambelor scoli  și au obtinut un loc I – Scoala nr.17 si doua locuri III – Scoala nr.14.

In cei 40 de ani de activitate, multi dintre elevii sai  au obtinut un numar important de premii.

 [oqeygallery id=422]

en_US