„Am 40 de ani vechime în învățământ și, dacă aș mai alege profesia, aș opta tot pentru cea de învățător.
Încă din anii de liceu pedagogic am dorit să-mi completez studiile urmând o facultate, dar nu cu dorința de a părăsi învățământul. Am terminat ASE, Facultatea de Comertț, în 1981, și aveam posibilitatea de a pleca din învățământ sau de a pleca la alt nivel, liceal sau universitar. Nu am făcut-o pentru că mi-au plăcut copiii de vârstă școlară mică. Îi iubesc pentru puritatea lor, pentru dorința de învățare. Mă satisface progresul lor. Ce este mai minunat decât să preiei un copil care, la începutul clasei I, nu știe să citească și să-l aduci la nivelul unui creator?
Pe măsură ce timpul a trecut, pasiunea mea pentru această profesie a crescut proporțional. Permanent îmi place să fiu la curent cu tot ce este nou în învățământul primar. Am abordat integrat tot ceea ce trebuia însușit de către elevi încă de la începutul carierei didactice.
Zilnic îmi pregătesc activitățile, cu mare responsabilitate, gândesc momente care să-i determine pe elevi să creeze, să-i implic în procesul de predare- învățare-evaluare pentru ca ei să fie motivați să învețe, dar să fie și satisfăcuți că ceea ce au asimilat este rodul muncii lor, a muncii noastre comune, noi fiind o familie.
Permanent am urmărit realizarea competențelor elevilor care să-i ajute la integrarea în activitățile viitoare, să le formez capacități de colaborare, de cooperare, de rezolvare a unor sarcini diferențiate pe nivel de vârstă și individual.
Pregătirea pentru viață și formarea unor deprinderi de integrare socială sunt obiectivele principale ale activității mele didactice. Elevilor le explic faptul că nu învață pentru un calificativ, ci ca să știe mereu. De aceea, pe lângă disciplinele de învățământ prevăzute de programele școlare, am implicat elevii în studierea unor discipline opționale utile: educație economică, educație financiară, calculator. Am participat la activități extracurriculare (vizite, excursii, tabere școlare tematice, tabere de matematică).
Alte activități în care mă implic sunt cele de formare deoarece îmi place să împărtășesc colegilor din experiența mea, să contribui la formarea cadrelor didactice. Am susținut cursuri de formare pe teme diferite: Formarea competențelor matematice la elevii din ciclul primar, Abordare integrată la clasa pregătitoare, Noi coordonate ale noului curriculum, Transcurricularitate prin proiecte iEARN, Educație economică și antreprenorială în învățământul primar.
Eu însămi particip la cursuri de formare și dezvoltare profesională, citesc literatura de specialitate, particip la concursurile profesionale. Am luat premiul al II-lea la concursul „Cele mai bune lecții de economie din învățământul primar”, organizat de Centrul Român pentru Educație Economică.
Sunt expert evaluator extern ARACIP și particip cu mare plăcere la activitățile de evaluare externă de la care am învățat foarte mult, dar am și contribuit la clarificarea multor probleme privind calitatea învățământului preuniversitar.
Sunt autor de culegeri de matematică pentru clasele I-IV, redactor al Revistei de matematică și informatică din Constanța.
Am fondat, împreună cu un grup de învățători, Asociația Învățătorilor și Institutorilor Constănțeni, al cărui președinte sunt din 2007. În cadrul acestei asociații am inițiat și desfășurat anual simpozioane pentru cadrele didactice și concursuri tematice pentru elevi. In fiecare vară organizăm Școala de vară pe tematici diferite, la care participă cadre didactice din toată țara.” – Rupesac Ecaterina
[socialpoll id=”2274478″]
[oqeygallery id=552]
*Descrierile profesorilor sunt redate intregral conform rubricii „DESPRE MINE”, prezente în formularul de înscrieri.