Peste 15.000 de profesori au urmărit webinarele dedicate disciplinei Limba și Literatura Română

profesori

Webdidactica, ediția a III-a – Peste 15.000 de profesori au urmărit webinarele dedicate disciplinei Limba și Literatura Română

Au apărut noi modificări în structura examenului de final de gimnaziu. Elevii care sunt acum în clasa a VIII-a vor susține examenele după o structură diferită față de modelele de subiecte din anii trecuți. Noua structură a subiectelor de evaluare, la disciplina limba si literatura romană a fost dezbătută în cadrul ediției a III-a a programului național de cursuri pentru profesori, WEBDIDACTICA. În cadrul webinarelor au fost analizate toate competențele pe care profesorii trebuie să le dezvolte elevilor care vor susține examenul de Evaluare Națională.

La limba română elevii vor avea de rezolvat două subiecte, plecând de la două texte suport. Noile subiecte evaluează competențele de înțelegere a unor texte de diverse tipuri. Dar și pe cele de redactare a unui text imaginativ, argumentative sau literar.

”La limba și literatura română se vizează înțelegerea textului, capacitatea elevilor de a identifica informațiile în text, de a le utiliza ulterior în alte contexte și utilizarea corectă a limbii române. Ei trebuie să poată vorbi, să poată înțelege textul să poată utiliza corect cunoștințele de gramatică astfel încât să transmită informațiile în felul în care ei doresc și să corescpundă scopului de comunicare adecvat”, speaker Ciobanu Ștefania Profesor, Doctor, Limba și Literatura Română, Colegiul Național „Spiru Haret”, București.

Specialiștii WEBDIDACTICA au pus accent pe modelarea gândirii critice și creative a elevilor

Specialiștii WEBDIDACTICA au pus accent pe modelarea gândirii critice și creative a elevilor. Aceste competențe care îi ajută pe aceștia să exprime, cu mai mare ușurință, un punct de vedere propriu.

”Este important ca elevul să poată utiliza informațiile sau ideile pe care le identifică în text, în contexte noi. Astfel încât el sa poată identifica valoarea de adevăr a unei informații sau a unei idei, să o poată trece prin filtrul său. De asemenea, să o poată apoi reutiliza în contexte, să poată realiza sinteze, să poată realiza deducții, astfel încât, în final, să poată utiliza cunoștințele și ideile noi, în contexte și că creezetexte noi”, speaker Ciobanu Ștefania Profesor, Doctor, Limba și Literatura Română, Colegiul Național „Spiru Haret”, București.

Reformele actuale din sistemul de evaluare națională propun o adaptare la anumite standarde și proceduri. Acestea pun în prim-plan nevoile elevilor, permițându-le reușita în domeniul profesional sau personal.

”Orice copil are nevoie de competențe pentru împlinire și dezvoltare personală, incluziune socială și angajare. Competenta este elementul fundamental, fiind văzută ca o necesitate pe piața muncii, cât și în sistemul educațional”, speaker Pleşoiu Cătălina Felicia, Profesor Limba și Literatura Română, Școala Gimnazială ”Principesa Margareta”, București.

Analiză comparativă a competenței de lectură a unui text din programa școlară cu cea evaluată la testările PISA

În cadrul acestei serii de webinare dedicate noilor subiecte de la limba și literatura română a fost făcută și o analiză comparativă a competenței de lectură a unui text din programa școlară cu cea evaluată la testările PISA.

”Atât programa de evaluare cât și programa școlară sau competența de evaluare la PISA vizează capacitatea elevului de a înțelege ceea ce citește, de a utiliza informațiile pe care le poate identifica în text, în contexte noi. Astfel încât, de fapt, procesele cognitive pe care le avem prezentate în programa școlară, prin intermediul competențelor, și pe care le avem în vedere atunci când îi învățăm pe elevi, sunt și cele vizate de PISA, bineînțele, cu grade diferite de dificultate, întrucât PISA se adresează elevilor de 15-16 ani”, speaker Ciobanu Ștefania Profesor, Doctor, Limba și Literatura Română, Colegiul Național „Spiru Haret”, București.

Noua structură a subiectelor este concepută pe baza programei pentru evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, la disciplina limba și literatura română, modificată în luna februarie a acestui an. Toate webinarele din cadrul campaniei “Liga Profesorilor Excepționali”sunt GRATUITE! Cadrele didactice înscrise în program vor primi un certificat de participare.

Webinare pentru noile subiecte de la EVALUAREA NAȚIONALĂ

ro_RO