O echipă de profesori din România, pe podiumul Premiilor Europene eTwinning 2016

Din cele peste 10.000 de proiecte colaborative derulate în acest an şcolar în Europa, în cadrul Acţiunii eTwinning, 202 au intrat în cursa premiilor anuale, fiind evaluate de un juriu format din 35 de experţi din ţările participante la program. Dintre acestea, 11 vor fi premiate în cadrul unei ceremonii speciale, organizate de European Schoonet – Centrul european eTwinning.

Ceremonia de decernare a premiilor eTwinning din acest an va avea loc la Bruxelles, între 17-20 aprilie şi va reuni oficiali ai Comisiei Europene, personalităţi publice din sectorul educaţional european, cadre didactice şi elevi, pentru aceştia fiind organizate sesiuni practice şi ateliere de dezvoltare a competenţelor digitale, de utilizare a noilor instrumente şi tehnologii, elearning şi participare în activităţi colaborative, urmărind creşterea interacţiunii şi comunicării la nivel european, în perspectiva îmbunătăţirii educaţiei.

România urcă pe podium prin munca susţinută, creativitatea didactică şi dăruirea profesională a unei echipe de profesori de matematică de la Şcoala Gimnazială Nr. 195 Hamburg, din Bucureşti. Doamnele profesoare Irina Vasilescu, Monica Corbus şi Maria Petrescu vor primi Premiul pentru proiecte în limba engleză, oferit de British Council UK, pentru proiectul „AIMS Alternatives for Innovative Math Study”, în care au participat alături de alte 19 cadre didactice din Europa.

Proiectul AIMS a urmărit să trezească interesul elevilor pentru matematică şi să îi motiveze inclusiv pe cei cu rezultate mai puţin bune la această materie. Profesorii au valorificat teoria inteligenţelor multiple pentru a adapta activităţile de învăţare la specificul fiecărui copil. Elevii au lucrat în echipe transnaţionale, au realizat propriile resurse pentru învăţare folosind tehnologia informaţiei şi comunicării, au investigat legătura dintre matematică şi viaţa cotidiană. Acest proiect este un răspuns la întrebarea ”de ce studiem matematica?”.

În finala Premiilor europene eTwinning 2016, România se mândreşte cu încă două proiecte plasate pe a doua poziţie în ierarhie:

Proiectul „Time Capsule 2014-2114”  – Prof. Camelia Tat, Şcoala Scoala Gimnazială Păulesti, Satu Mare, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 12 şi 15 ani. În acest proiect au fost implicate 14 şcoli, gimnaziale şi primare, din 10 ţări, partenerii fiind peste 200 de elevi şi 15 de cadre didactice. Elevii şi profesorii au reflectat asupra evoluţiei omenirii, imaginându-şi cum va arăta lumea în viitor şi cum s-ar putea comunica între generaţii din secole diferite. Ei au creat ”capsule” ale timpului, în care au pus scrisori către „generaţiile viitoare” scrise de elevi din toată Europa.

Proiectul „Jeunes et journalistes”, locul II la categoria proiectelor pentru elevi cu vârste între 16-19 ani – prof. Elena Manovici, Liceul Teoretic „Ioan Slavici”, Panciu, fondator al proiectului, şi prof. Mihaela Mirescu de la Colegiul Economic ”P. S. AURELIAN”, Slatina.  Proiectul “Jeunes et journalistes” se adresează elevilor şi profesorilor interesaţi de limba şi de cultura franceză, urmărind să îi implice pe aceştia în activităţi comune pentru crearea unui ziar („Le sac @dos européen”) pentru adolescenţi. În funcţie de preferinţe şi de pasiunile comune, elevii au redactat articole în manieră jurnalistică; au descoperit cultura europeană şi mediul în care trăiesc adolescenţii din Europa.

Premiile Europene eTwinning se află în 2016 la cea de-a 11-a ediţie şi, ca în fiecare an,  îşi propun să aprecieze cu distincţia specifică celei mai mari competiţii de proiecte educaţionale colaborative din Europa, proiecte remarcabile realizate în colaborare de cei peste 360.000 de profesori din Europa şi de elevii lor, înscrişi pe platforma eTwinning.net.

În România, peste 18000 de cadre didactice din peste 5000 de şcoli înscrise pe platformă se implică anual în parteneriate educaţionale şi proiecte de colaborare cu instituţii de educaţie din Europa. Astfel, au acces la comunicare şi cooperare cu alţi colegi europeni, la transfer de practici inovative, la noi oportunităţi de valorificare a tehnologiei informaţiei şi comunicării în procesul didactic. Foarte importantă este şi apartenenţa la comunitatea europeană a cadrelor didactice, în care profesorii români au demonstrat competenţă, seriozitate şi creativitate, fiind  prezenţi an de an pe podiumul competiţiei de proiecte.

sursa: edu-news.ro

ro_RO