Workshop „Contribuţia femeilor în domeniul auto”

Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României organizează miercuri  16 octombrie, la ora 17:00, workshop-ul „Contribuţia femeilor în domeniul auto”, un eveniment  Wake-UP” organizat în parteneriat cu Salonul Auto Bucureşti.
Evenimentul se va desfășura pornind de la povestea Berthei Benz, soția lui Karl Benz, care a realizat prima cursă lungă cu un automobil şi a demonstrat că maşinile merg şi femeile le pot conduce.
Vom povesti despre femei şi automobile şi cum am involuat spre prejudecăţile de astăzi despre femeia la volan. Chiar dacă  modelul Volvo YCC , dezvoltat  în totalitate de o echipă de femei, a fost un real succes, reprezentarea femeilor în designul auto precum şi forţa de muncă din această industria este inegală. Din acest motiv, WakeUP, platforma care susţine drepturile femeilor în societatea modernă, te provoacă la o discuţie despre egalitatea de şanse într-un domeniu atribuit bărbaţilor.
Platforma WakeUP a fost lansată de Fundaţia Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României în luna septembrie a acestui an. Mişcarea WakeUP a apărut din dorinţa de acţiune împotriva unor fenomene sociale evidente precum violenţa domestică, violenţa verbală, hărţuirea, inegalitatea de gen manifestată  la nivelul funcţiilor şi salariilor.
Povestea Berthei Benz:
Încă se dezbate cine-i bărbatul care a creat, de fapt, primul automobil, dar majoritatea e de acord că prima cursă lungă a fost făcută de o femeie. Dimineața devreme, în august 1888, Bertha Benz a luat prototipul de automobil al soțului ei, Karl Benz, și a plecat într-o excursie istorică de 190 de kilometri.
Bertha era obișnuită să fie subestimată. În ziua în care s-a născut, în Pforzheim, Germania, tatăl ei a scris în biblia familiei: „Din păcate, din nou o fată”. Împotriva dorinței acestuia, ea s-a îndrăgostit de un inginer dur, Karl, care avea un plan nebunesc de a construi o trăsură fără cai. Ideea a impresionat-o îndeajuns încât să-i ofere un avans din zestrea ei.
Cu sprijinul financiar continuu al Berthei, Karl a reușit să construiască mai multe modele ale Trăsurii Motorizate Patentată Benz, dar după câteva eșecuri rezultate în publicitate negativă – incluzând și o coliziune dramatică cu un zid – acesta ezita să mai încerce. Convinsă să demonstreze capacitățile mașinii, Bertha și-a pus bagajele într-un Model III și, fără să-i spună soțului ei, a plecat la drum. A fost o călătorie agitată, dar Benz și-a văzut de drum cu o ingeniozitate desăvârșită, după cum spune legenda: a deblocat o valvă cu un ac de pălărie și a peticit un motor supraîncălzit cu jartiera. Pe măsură ce frânele din lemn se uzau, le-a îmbrăcat cu tălpi de piele de la un pantofar.
Veștile despre căruța fără cai s-au răspândit rapid și n-a durat mult până când a început să curgă cu oferte. Ideile pe care le obținuse Bertha în urma excursiei, care, în anumite momente a necesitat împingerea monstrului cu aburi în sus la deal, l-au determinat pe Karl să rafineze designul și să inventeze primul schimbător de viteze.
ro_RO