De cateva zile, pe site-ul Ministerului Educatiei, sute de parinti solicita autoritatilor eliminarea temelor de acasa pentru elevi.
Parintii se plang de faptul ca elevii sunt prea obositi dupa ce vin de la scoala si ca au un program prea incarcat pentru varsta lor. Raspunsul ministerului a venit prompt: “Potrivit metodologiilor de predare, timpul alocat efectuarii temelor pentru ziua urmatoare nu trebuie sa depaşeasca 2 ore la clasele primare şi 3 ore la clasele gimnaziale”. “Dar oare profesorii tin cont de aceste recomandari atunci cand dau temele pentru acasa?! Nu cumva fiecare profesor priveste materia pe care o preda numai din propria perspectiva?” intreba un parinte.
Parerile raman impartite. In timp ce parintii se plang de programul incarcat al copiilor, profesorii spun ca respecta programele şcolare şi metodologiile de lucru. “Ce rau i-ar putea face unui elev faptul ca primeşte teme pentru acasa? El este in perioada de creştere, de formare. Cum acumuleaza cunoştinţe, cum işi formeaza competenţe daca nu este pus la munca? Nu cred ca acele 50 de minute din clasa sunt suficiente pentru o documentare completa asupra unui subiect la o anumita disciplina. Şi-apoi, prin efectuarea zilnica a temelor, elevul işi formeaza deprinderea de a munci. Pana la urma ce fel de oameni vrem sa scoatem de pe bancile şcolii?”, explica un cadru didactic de la Şcoala nr. 197 din Bucureşti.
Supararea parinţilor se reflecta insa in atitudinea copiilor, care nu mai anunţa acasa ce teme au de facut, fapt pentru care primesc note proaste. Psihologii atrag insa atentia asupra modului in care, temele pentru acasa ale celor mici, pot deveni un prilej pentru parinti de a petrece mai mult timp cu copiii lor.
Sursa: Ghimpele.ro