Ia banii europeni! – Apel de proiecte POR

Incepand de azi, 11 ianuarie 2010, autoritatile administratiei publice locale si ONG-urile vor putea depune proiecte pentru dezvoltarea si consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovarii produselor specifice si a activitatilor de marketing specifice, operatiune din cadrul D.M.I .5.3„Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica” al Programului Operational Regional (POR).

Apelul de proiecte este unul cu depunere continua, cererile de finantare putand fi depuse la sediul Organismului Intermediar.

In cadrul acestei linii de finantare pot depune proiecte urmatoarele categorii de organizatii:

  • Unitati administrativ-teritoriale (Autoritati ale administratiei publice locale – APL)
  • Organizatie non-guvernamentala (ONG), inclusiv Asociatii pentru Dezvoltare Intercomunitara
  • Parteneriatele intre : APL –uri, APL si ONG, ONG-uri.

Beneficiarii pot depune proiecte ce vizeaza promovarea de resurse turistice, componente ale mediului natural si antropic, care, prin calitatile si specificul lor, sunt recunoscute si valorificate prin turism. Resursele turistice pot fi:

  • naturale: elemente geomorfologice, de clima, de flora si de fauna, peisaje, zacaminte de substante minerale si alti factori;
  • antropice: monumente arheologice, situri arheologice, monumente, ansambluri si rezervatii de arhitectura, monumente si ansambluri memoriale, monumente tehnice si de arta, muzee, elemente de folclor si arta populara.

Valoarea totala a proiectului trebuie sa fie este cuprinsa intre minim 170.000 si maxim 1.000.000 lei, iar contributia minima a solicitantului este de 2% din valoarea totala eligibila a proiectului.

Activitatile eligibile orientative conform Ghidului Solicitantului sunt:

  • marketing prin internet si prin alte mijloace electronice (CD/DVD) precum si alte activitati de promovare on-line;
  • participarea la targuri si expozitii de turism in tara;
  • organizarea de evenimente si misiuni cu rol in promovarea produselor turistice specifice si cresterea circulatiei turistice in Romania;
  • activitati de marketing direct, de tipul: distributie fluturasi publicitari, scrisori personalizate (in cutii postale, zone de trafic intens, la domiciliu/sediu pe liste de destinatari);
  • activitati de promovare prin intermediul posturilor de televiziune care realizeaza emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact in cresterea circulatiei turistice in Romania, constientizarea importantei turismului romanesc si cresterea notorietatii produselor turistice specifice;
  • actiuni generale de publicitate si reclama a produselor turistice specifice: insertii publicitare in presa, pagini web, ghiduri turistice, cataloage, albume, carti cu specific de turism, publicatii de specialitate, publicitate outdoor in tara (afisaje, difuzare clipuri TV, bannere etc.)

en_US