Emil Bloj a fost mereu conştient că trăsăturile definitorii ale unui dascăl sunt punctualitatea, sociabilitatea, conştiinciozitatea, seriozitatea, interesul profesional şi tactul pedagogic, motive pentru care a urmărit ca, la catedră, să-și îndeplinească obligaţiile.
În cadrul procesului instructiv-educativ a asigurat caracterul ştiinţific al orelor, adaptând cunoştinţele transmise la nivelul clasei. Fizica fiind o disciplină a experimentului, a urmărit realizarea caracterului aplicativ al noţiunilor predate, valorificarea valenţelor educative ale orelor, dezvoltarea gândirii logice a elevilor, capacitatea de transfer a cunoştinţelor, dar şi formarea elevilor pentru viaţă.
Conştient fiind că numai printr-o autoperfecţionare continuă şi prin preocuparea de a însuşi noi cunoştinţe în domenii cât mai variate se pot obţine rezultate bune în activitatea de dascăl, a urmat cursuri de perfecţionare şi iniţiere.
A avut în vedere stabilirea unei relaţii profesor-elev propice, prin exemplul personal, tratându-i cu respect pe aceştia din urmă, asigurând o atmosferă de disciplină în cadrul activităţilor, printr-un limbaj adecvat.
Rezultatele elevilor săi sunt mărturia faptului că și-a făcut cum trebuie meseria: medalia de bronz la Olimpiada Internațională din Jakarta, Indonezia, 2005, menţiune, Olimpiada Naţională de fizică, 1999. locul II, Auxiliare curriculare şi portofolii ale elevilor, Cluj-Napoca 2006 și multe altele.
[oqeygallery id=408]