Elevii care fac mișcare își rezolvă mai bine temele

Prin practicarea unei activități fizice, creierul se pregătește mai bine pentru o sarcină intelectuală, cel puțin așa arată un studiu realizat recent de o echipă de cercetători de la Universitatea din Montreal,Canada.

Studiile asupra binefacerilor mișcării asupra funcționării creierului s-au concentrat până acum pe adulți și îndeosebi pe vârstnici, însă echipa din Canada s-a ocupat de copii.

Cercetătorii și-au pus întrebarea dacă activitatea fizică duce la îmbunătățirea activității intelectuale. Într-un prim experiment, s-au făcut electroence falograme (EEG) la aproximativ zece băieți de la 9 la 11 ani înainte și după o ședință de o jumătate de oră de mers pe bicicleta staționară, în ritm moderat. “Am observat creșterea undelor rapide, ca la trezirea din somn, fenomenul durând câteva zeci de minute”, arată unul din autorii studiului.

În cadrul unui al doilea test, aproximativ 30 de băieți și fete între 8 și 11 ani au mers și ei pe bicicleta staționară și au fost supuși apoi unui exercițiu de memorare, activitatea lor cerebrală fiind monitorizată. Zona asociată cu “memoria de lucru” (prelucrarea și menținerea pe termen scurt a informațiilor) înregistra o activitate crescută, cu mărirea amplitudinii undelor respective. Procesul este și el atribuit unei atenții mai mari.

Efectul imediat al activității fizice s-ar explica prin schimbări în metabolismul neurotransmițătorilor, care se traduc printr-o accentuare a capacităților de atenție și învățare. Așa că elevii ar trebui să rețină că le-ar prinde bine puțină mișcare înainte să înceapă să facă temele.

Sursa: edu-news.ro

en_US