Copii care au beneficiat de o educatie prescolara variata din partea membrilor propriilor familii inainte de a merge in primul an de scoala, obtin ulterior rezultate mai bune la matematica si fizica decat restul copiilor, afirma autorii unui studiu efectuat pe copiii prescolari din Marea Britanie.
Cercetatorii sunt ferm convinsi ca jocurile copilariei alaturi de povestile de seara citite de parinti, precum si deprinderea de a numara, sunt absolut necesare pentru copiii ai caror parinti doresc ca acestia sa obtina mai apoi rezultate foarte bune la scoala. Studiul a mai evidentiat printre altele ca acei copii care au beneficiat de educatie prescolara, au avut rezultate incomparabil mai bune cu ale colegilor lor, incepand de la varsta de 10 ani.
Studiul a fost efectuat pe 3000 de copii din cadrul scolilor primare din Marea Britanie. “Daca se doreste maximizarea eficientei populatiei, statul trebuie sa asigure o excelenta dezvoltare intelectuala prescolara pentru copiii sai. Forurile de conducere din China au luat deja aceasta hotarare acum cateva generatii, iar rezultatele se vad. Tinerii chinezi sunt peste cei britanici la orice olimpiada”, declara profesorul Edward Melushin din cadrul Universitatii din Londra.Ca urmare a rezultatelor studiului, guvernul britanic a promis subventii pentru familiile care isi dedica timp educatiei prescolare a propriilor copii.
Sursa: The Guardian