Dumitru Avădanei

Dumitru Avădanei lucrează ca profesor de biologie, la Şcoala Gimnazială Nr. 2 „Diaconu Coresi” din Braşov, cea mai mare comunitate gimnazială a judeţului (1450 de elevi români și maghiari).  Consideră că fiecare copil este educabil, iar menirea profesorului este de a-l forma, asta însemnând un proces îndelungat, laborios.

A optat de-a lungul carierei didactice să facă „pionerat”, să deschidă drumuri în educația nonformală, activând și susținând proiecte cu activități consumatoare de timp, de energie, de resurse sufleteşti şi intelectuale dar benefice dezvoltării personale, orientării școlare și profesionale a tinerilor.

A considerat mereu că biologia este doar o piesă în ansamblul pregătirii pentru viață a elevului de gimnaziu. Totuși, în fiecare an, elevii sai au reușit să obțină numeroase premii la olimpiadele de biologie, la diverse concursuri naționale și internaționale, care presupun o pregătire intensă și atentă.

Prin proiectele inițiate și coordonate a dorit să îi încurajeze să-și găsească vocația, să le ofere posibilitatea de a comunica  cu alți elevi, școli și comunități, din țară și din afară. Crede că într-o lume în care totul se schimbă așa de repede și informația este așa de multă, este important să înveți să comunici cât mai bine despre lucrurile importante care se întâmplă în jurul tău.

A încercat, de-a lungul anilor, să facă din propria carieră un model, pentru orice coleg de breaslă care-şi respectă profesia şi-o înnobilează prin exemplul personal, prin dăruire, prin respectul, principiile morale şi valorile reale promovate în parteneriatul educaţional, profesor-elev.

De-a lungul celor 35 de ani la catedră, eforturile depuse și întreg demersul  educațional au avut ca obiectiv prioritar, cu caracter permanent, pregătirea suplimentară a elevilor pe cinci componente majore:

• Activităţi de remediere şi integrare în colectivele de elevi ale celor cu CES (cerinţe educative speciale)

• Activităţi de remediere şi integrare socială a unor elevi proveniți din familii dezorganizate sau defavorizate.

• Pregătirea suplimentară, de specialitate a elevilor în vederea obţinerii performanţelor prin participarea directă la competiţii ştiinţifice şi educaţionale la nivel judeţean, regional, naţional și internațional.

• În calitate de diriginte, derularea de activităţi suplimentare care au vizat planificarea și orientarea carierei elevilor.

• Inițierea, coordonarea, implementarea, evaluarea și diseminarea de proiecte educaționale pliate pe problematica comunității școlare și a comunității locale, proiecte menite să le construiască elevilor civismul, toleranța, implicarea activă și responsabilă, să le permită dezvoltarea aptitudinilor, autocunoașterea și dezvoltarea personală.

Pregătirea suplimentară a elevilor a fost încununată de succes, mărturie stând premiile şi diplomele obţinute de elevii pe care i-a coordonat. Premiile obţinute le-au maximizat încrederea în capacităţile proprii şi le-au creat un stil de muncă ştiinţific, pregătindu-i pentru etapa următoarea din traseul lor şcolar, etapa liceală.

Zi de zi și an de an, a depus eforturi considerabile pentru propria dezvoltare profesională, pentru a fi permanent la curent cu noutățile și abordările inovative din actul didactic și educațional, pentru a putea atinge excelența profesională.

A participat la numeroase conferinte, seminarii, simpozioane interjudețene, naționale și internaționale, s-a remarcat si printr-o activitate publicistica impresionanta – carti si articole de specialitate și derulează ample campanii de fundraising pentru numeroase proiecte educaționale. A pus bazele unui studio de televiziune și presă școlară online TV2BV , inaugurat în 2012. Acesta este un spaţiu public de afirmare şi formare a elevilor jurnalişti care alături de profesori sunt reporteri, redactori, fotografi, prezentatori, cameramani, realizând jurnale de actualităţi, interviuri, articole, emisiuni pentru elevi, pentru părinţi, pentru profesori, pentru comunitatea locală.

TV2BV este un proiect unicat în sistemul de învăţământ românesc conceput, implementat şi funcţional prin voluntariat.

Lista realizărilor este departe de a se fi încheiat, dar nicio performanţă nu ar fi posibilă fără participarea activă a elevilor şi a eforturilor permanente depuse pentru a-i sprijini şi îndruma spre culmile succesului menite să le dea satisfacţia autocunoaşterii şi a încrederii de sine. În spatele fiecărui premiu obţinut se ascunde un volum de muncă ce nu poate fi descris în cuvinte. El poate fi doar probat şi dezvoltat prin diplomele obţinute, certificatele, articolele de presă, recomandările, emisiunile de televiziune, cărţile scrise, etc. 

[oqeygallery id=407]

 

en_US