Părinți și tinerii, deopotrivă, au intrat în febra celui mai important examen din viața lor: Bacalaureatul. Dincolo de emoții, este și o perioadă în care majoritatea încearcă să fixeze cât mai bine cunoștințele.Înțelegerea procesului de învățare este esențială pentru a maximiza potențialul fiecărui elev, iar Gabriela Maalouf, psihoterapeut și expert în educația de excelență al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, împărtășește perspectivele sale valoroase asupra aspectelor psihologice ale învățării și cum relațiile influențează rezultatele educaționale.
„E important să știm că foarte mulți dintre noi învățăm vizuali, auditiv sau kinestezic. Învățăm, fie prin ceea ce – sau din ceea ce – vedem, învățăm din ceea ce auzim sau învățăm din ceea ce experimentăm” explică Maalouf. Această clasificare a stilurilor de învățare subliniază importanța adaptării metodelor educaționale la nevoile individuale ale elevilor.
Un aspect cheie al învățării eficiente este utilizarea relațiilor pentru a îmbunătăți retenția și înțelegerea.
„Întotdeauna vindecarea, învățarea, tot ce ține de sufletul nostru, vine în relație cu cineva. Lucrurile se fac mult mai bine atunci când implică relaționare” afirmă Maalouf. Acest principiu sugerează că interacțiunea și colaborarea pot juca un rol semnificativ în succesul educațional.
Maalouf subliniază și importanța experiențelor pozitive în procesul de învățare, contrar abordărilor bazate pe frică care au predominat tradițional.
„Este important să știm ce sistem privilegiat de învățare avem auditiv, vizual sau kinestezic, să le combinăm într-un fel sau altul. Și musai să facem întotdeauna echipă cu cineva pentru a putea povesti, pentru a putea preda ceea ce am învățat și pentru a celebra succesul,” îndeamnă expertul în educația de excelență al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României.
Prin împărtășirea perspectivelor sale profesionale, Gabriela Maalouf atrage atenția părinților să fie alături de copii în această perioadă stresantă, să le transmită acestora suport emoțional și să le pună la dispoziție acel tip de relație care poate însemna, de ce nu, învățatul împreună.