Joi, 13 aprilie 2017, ora 8.30, ŞcoalaGimnazială ,,Pia Brătianu” din Bucureşti va găzdui, în cadrul proiectului internaţional „Let’s Improve”, activitatea de antreprenoriat ,,Târg de Paşte”, ce are ca scop iniţierea elevilor din ciclul primar în domeniul afacerilor şi familiarizarea acestora cu concepte specifice: strategie de marketing, plan de afaceri, contract de împrumut, profit.
Şcoala Gimnazială ,,Pia Brătianu” organizează anual activităţi de antreprenoriat în vederea educării responsabilităţii financiare şi a stimulării spiritului de afaceri al elevilor din ciclul primar (7-10 ani). Cei mici învaţă astfel cum să interacţioneze cu diverse instituţii ale statului, să ia decizii importante, să colaboreze cu diverşi parteneri, să fie creativi şi să utilizeze concepte specifice sectorului economic: studiu de piaţă, strategie de marketing, plan de afaceri, contract de împrumut, bancă, profit, faliment.
Interesul şi dorinţa de implicare în acest gen de activităţi au dus la reunirea a peste 400 de elevi, dar şi a părinţilor acestora, la evenimentul din 13 aprilie, organizat la sediul şcolii din Strada Petoffi Sandor, nr.14-16 din sectorul 1 al Capitalei.
Educaţia antreprenorială a elevilor noştri a vizat mai multe competenţe:
– Utilizarea unor concepte specifice: în acest scop, au fost invitaţi reprezentanţi ai unor instituţii finaciare, care le-au prezentat copiilor structura unui plan de afaceri şi a unui contract de împrumut şi le-au explicat într-un limbaj accesibil lor cum se poate demara şi promova o afacere, deşi nu dispunem financiar de venitul necesar.
– Elevii trebuie să înţeleagă faptul că iniţierea unei afaceri trebuie bine planificată printr-un plan de afaceri prin care se sintetizează obiectivele şi strategiile necesare atingerii acestora. În acest sens, a fost creată o Bancă virtuală, unde copiii au prezentat un plan de afaceri şi au încheiat un contract de împrumut. Banca a fost reprezentată de învăţătoare şi coordonatoarea proiectului, cu un grup de 2-3 copii din clasă (consultanţi financiari), care, pe baza planului de afaceri, a acordat împrumutul.
– Elevii au învăţat că în activitatea economică pot fi utilizate mai multe tipuri de resurse: resurse materiale (în acest sens, a fost creat un magazin virtual, unde copiii şi-au putut achiziţiona cele necesare confecţionării produselor, folosind suma împrumutată), resurse umane (copiii au lucrat în echipe de 4-5, a fost nevoie şi de un coordonator, ei înţelegând că orientarea şi instruirea unei echipe sunt aspecte foarte importante într-o activitate economică), resurse financiare (împrumutul pe care l-au obţinut în urma aprobării planului de afaceri şi a contractului de împrumut).
– Elevii ştiu că orice afacere include şi un proces de marketing, de studiere a pieţei şi de promovare a propriei afaceri. După ce un produs este realizat, este foarte important şi modul în care acesta este promovat. (Copiii şi-au creat materiale pentru promovare: afişe, flyere, bannere).
– Finalizarea activităţii constă într-o expoziţie cu vânzare – ,,Târg de Paşte”, unde produsele sunt comercializate, folosindu-se, în acest sens, bani de carton specifici jocurilor educative.
Micii comercianţi au înţeles faptul că trebuie să revină la Bancă şi să restituie suma împrumutată, profitul obţinut în urma analizei financiare fiind al lor. De asemenea, elevii au aflat de la economiştii invitaţi în cadrul acestor activităţi faptul că iniţierea şi derularea unei afaceri implică şi asumarea unor riscuri (produsele nu s-au vândut şi nu pot să restituie banii).
Educaţia antreprenorială are un caracter aplicativ, deoarece presupune dezvoltarea unor competenţe specifice pe care elevii să le poată utiliza la nevoie, în viaţa de zi cu zi. Marele câştig al acestor activităţi cu scop antreprenorial îl reprezintă dezvoltarea la copiii de vârstă fragedă (7-10 ani) a aptitudinilor antreprenoriale, esenţiale în viaţa oricui, nu numai a celor care doresc să îşi deschidă o afacere.
Despre Şcoala Gimnazială ,,Pia Brătianu“– Bucureşti :
Şcoala Gimnazială „Pia Brătianu” este o școală de stat, atestată din punct de vedere al nivelului calității educației oferite de către ARACIP în anul 2014, lucru susţinut şi de obţinerea celui mai mare punctaj la nivel național în rândul tuturor școlilor cu ciclu primar și gimnazial.
O arie de interes a programelor desfășurate în cadrul școlii noastre o reprezintă activitatea educativă extracurriculară și extrașcolară, ce poate fi prezentată pe scurt prin prisma proiectelor cu caracter internațional enumerate mai jos, în cadrul cărora sunt implicați atât elevii, cât și cadrele didactice:
- Proiectul Erasmus+„Peace Through Traditional Toys and Games”
(în cadrul căruia participă școli din Turcia, Grecia, Portugalia și România);
- Proiectul Erasmus+„Let’s Improve” (în cadrul căruia participă școli din Marea Britanie, Turcia, Ungaria, Grecia, Irlanda și România);
- Proiectul Erasmus+ “Mindstorm to Brainstorm” (în cadrul căruia participă școli din Marea Britanie, Ungaria, Grecia, Portugalia, Italia și România).