O data cu trecerea in clasa a cincea, viata de elev a copilului se schimba. Se schimba si rolul parintelui in relatia cu scoala in gimnaziu?
Cum actioneaza un parinte implicat in educatia copilului in gimnaziu?
Ce spun cadrele didactice:
Discuta frecvent cu profesorii, fie prin mail, telefon sau in cadrul intalnirilor cu cadrele didactice.
Ce recomanda o doamna profesoara:
“Mod de comunicare: vizite la scoala, e-mail, telefon, invitatia de a participa la unele activitati scolare si traditionalele sedinte si lectorate cu parintii.”
• Manifesta respect fata de scoala si cadrul didactic, incurajand in acest fel acceasi atitudine de respect si din partea copilului.
Ce recomanda o doamna profesoara:
“adoptarea unei relatii colaborative cu scoala, a unui raport de respect fata de cadrele didactice. In acest mod, va semnaliza si copilului aceeasi atitudine, ceea ce ar conduce la o mai mare responsabilizare a cadrelor didactice, precum si la implicarea mai ampla a elevului.”
• Ofera sprijin cadrelor didactice ori de cate ori acestea il solicita, referitor la comportamentul copilului sau la evenimente organizate pentru clasa copilului.
• Cunoaste toti profesorii copilului, nu doar profesorul diriginte si le cere sprijin atunci cand copilul intampina dificultati in invatare.
• Cere parerea profesorilor referitor la profilul liceului pe care il va urma copilul, pentru a se asigura ca abilitatile si interesele copilului, asa cum sunt ele vazute de catre profesori, se potrivesc liceului si profilului ales.
• Ofera profesorilor informatii despre copil: preferintele, interesele, hobby-urile lui, pentru ca acestia sa inteleaga mai usor evolutia copilului la diferite materii (la care materii are probleme, ce domenii il intereseaza etc.)
Ce spune psihologul
• Se intereseaza din timp despre metodologia admiterii la liceu, completarea optiunilor etc., solicitand informatii scolii.
• Solicita dirigintelui/consilierului scolar viziunea lor asupra alegerii profilului liceal de catre elev.
• Tine legatura periodic atat cu profesorul diriginte, cat si cu ceilalti profesori de la clasa, pentru a fi la curent cu progresul copilului la diferitele materii.
• Participa la lectoratele cu parintii organizate de scoala, pe teme specifice legate de varsta copilului (pubertate, prevenirea consumului de droguri, sexualitate, comunicare).
• Discuta cu ceilalti parinti toate dificultatile care apar in clasa/scoala si colaboreaza cu acestia pentru a gasi solutii impreuna