Cocos Alina-Cristina

Am absolvit Facultatea de Geografie din cadrul Universităţii din Bucureşti în anul 2002. Un an mai târziu, am finalizat cu succes cursurile programului de master Climatologie Aplicată şi Protecţia Mediului, iar în anul 2008 am obţinut titlul ştiinţific de Doctor în Geografie, cu lucrarea intitulată Resursele de Apă din Bazinul Hidrografic al Râului Câlniştea – Studiu de Hidrologie şi Calitatea Apelor. Alte aspecte ale pregătirii mele profesionale constau în absolvirea modului psihopedagogic, a cursurilor programului de master internaţional Integrated Environmental Management and Sustainable Development, precum şi a cursurilor de Mentor şi Formator în Educaţie. Din anul 2013, sunt membră în Corpul Naţional de Experţi în Management Educaţional. Activitatea derulată în plan ştiinţific s-a concretizat în publicarea în calitate de autor sau coautor a unui număr de 18 articole ştiinţifice în reviste de prestigiu din ţară şi străinătate, 3 lucrări de specialitate şi 5 cursuri universitare. De asemenea, am participat la numeroase conferinţe şi simpozioane organizate pe plan intern şi internaţional. În prezent, sunt profesor de geografie gradul I la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti.

Faptul că am îmbrăţişat o carieră didactică nu este deloc întâmplător. Încă din copilărie îmi plăcea să mă joc de-a profesoara. Imi amintesc cum îmi puneam păpuşile pe canapea şi le ascultam la lecţii. Pe măsură ce am crescut, însă, mi-am dat seama că a fi profesor înseamnă cu mult mai mult decât a-ţi dori să lucrezi cu copiii. Înseamnă a-ţi asuma o mare răspundere vizavi de formarea unor oameni, a unor caractere. Iar acest lucru nu se face după ureche. Este nevoie de o bună pregătire de specialitate, dar şi de cunoaşterea temeinică a unor aspecte de psihologie şcolară şi de pedagogie. De aceea, m-am pregătit cu sârguinţă atât pe durata facultăţii, cât şi ulterior, din dorinţa de a contribui la educarea unor generaţii care să ne dea speranţe pentru viitor. În aceast sens, mă concentrez în fiecare zi nu doar pe transmiterea unor informaţii, de altfel foarte necesare, ci şi pe dezvoltarea creativităţii elevilor, pe stimularea gândirii lor critice, pe lărgirea experienţei lor de viaţă, ca şi pe formarea unor competenţe menite să le asigure un loc cât mai bun în societate. Pun foarte multă pasiune în ceea ce fac şi le vorbesc elevilor cu mult entuziasm, dorind să trezesc în sufletele lor aceleaşi sentimente pe care le-am avut şi eu în preajma unor profesori care mi-au marcat existenţa. Acord o atenţie deosebită legăturii dintre teorie şi practică, de aceea organizez numeroase activităţi extraşcolare, ducându-i pe elevi în acest laborator gigantic, care este natura. Am militat şi voi milita întotdeauna pentru excelenţă, fapt pentru care nu voi precupeţi niciun efort pentru a veni în ajutorul celor care au nevoie de mine. Îmi place să cred că voi avea un loc în inima celor pe care cu atâta dragoste i-am îndrumat de-a lungul timpului. Eu una mă mândresc cu ei toţi, pentru că în fiecare dintre ei se află o părticică din mine.

Când pun capul pe pernă după o zi de muncă, vreau să fiu mulţumită de felul în care m-am achitat de toate îndatoririle. De aceea, mă străduiesc permanent ca activitatea mea să fie fără cusur, întrucât şi eu sunt părinte şi ştiu cât de mult valorează educaţia şcolară. Zi de zi caut modalităţi noi prin care să îi motivez pe elevi să înveţe, promovez un stil de predare interactiv, mă concentrez pe transmiterea unor cunoştinţe relevante, care să îmbogăţească cultura generală a copiilor, şi mă străduiesc să îi învăţ să înveţe, pentru a-şi putea lărgi singuri orizontul cunoaşterii. Utilizez cu succes tehnicile moderne de predare, făcând apel de multe ori la videoproiector, la tabla interactivă şi la platformele de e-learning. Nu fac rabat de la calitate, dar cu toate acestea am un simţ al umorului foarte dezvoltat şi bine apreciat de elevi, care îmi permite să creez o atmosferă destinsă, în care fiecare să poată da randamentul maxim. Atunci când este cazul sunt capabilă să lucrez diferenţiat, mergând la performanţă cu elevii supradotaţi şi ajutându-i pe cei care întâmpină dificultăţi să-şi depăşească limitele. În afară de formarea competenţelor specifice disciplinei, mă preocupă şi formarea psiho-afectivă a elevilor, fapt pentru care am organizat de-a lungul timpului numeroase activităţi extraşcolare. Îmi aduc aminte cum mi se umpleau ochii de lacrimi când copii din familii defavorizate veneau la mine şi îmi spuneau: «Doamna, până acum nimeni nu m-a dus la muzeu» sau «Doamna, noi toţi vă iubim, pentru că vă pasă de noi». Pe măsura trecerii timpului mi-am îmbunătăţit tot mai mult aptitudinile de comunicare, mi-am dezvoltat empatia şi am învăţat că pentru a te apropia de sufletul elevilor trebuie mai întâi să-i asculţi şi să-i înţelegi. Iar dacă sunt unii care cred că acest efort este mult prea mare şi prea puţin remunerat, îi asigur că satisfacţiile de ordin intern sunt imense. Sper din tot sufletul ca prin strădaniile mele să îi ajut pe cât mai mulţi dintre elevii mei ca într-o bună zi să mă depăşească.

Ca profesor, am urmărit să le dau elevilor încredere în forţele proprii şi să îi fac să se simtă importanţi, nu numai pentru mine sau pentru şcoală, ci şi pentru societate. Am încercat să le descopăr talentele şi să îi ajut să se cunoască mai bine. Prin tot ceea ce am făcut, am dorit să le servesc ca model de viaţă şi de comportament atât în şcoală, cât şi în în timpul lor liber. I-am ajutat să viseze şi să creadă în visele lor, le-am cerut să înveţe cu seriozitate, să pună întrebări, să caute răspunsuri, să gândească critic, să scrie, să argumenteze şi chiar să se minuneze în faţa frumuseţilor naturii. M-am pregătit sistematic ca lecţiile mele să aibă o înaltă ţinută şi să conţină elemente de originalitate în abordarea noţiunilor cuprinse în programa şcolară. I-am încurajat pe cei pasionaţi de geografie să participe la olimpiadă, la concursurile tematice sau la sesiunile de comunicări ştiinţifice pentru elevi, şi am făcut în aşa fel încât să le asigur o pregătire suplimentară. Am organizat acţiuni menite să descurajeze violenţa şi consumul de droguri, precum şi altele care au vizat ajutorarea semenilor, colectarea de deşeuri, amenajarea parcurilor sau protejarea mediului înconjurător. La acestea se adaugă excursiile tematice şi diferitele activităţi desfăşurate în săptămâna Şcoala Altfel şi în timpul liber al elevilor. Şi în sfârşit, dar nu în ultimul rând, m-am preocupat să fiu la curent cu cele mai noi descoperiri ştiinţifice în domeniul meu de interes, precum şi cu progresele realizate în psihologie şi pedagogie.

*Descrierile profesorilor sunt redate intregral conform informatiilor prezente în formularul de înscrieri.

ro_RO