Tabere online gratuite – Școala FDVDR

TABERE ONLINE – ȘCOALA FDVDR

Vino cu noi într-o aventură a cunoașterii și descoperirii prin știință și artă! Școala de Vară FDVDR te așteaptă, în perioada 3 iulie – 28 august, cu tabere de știință distractivă, spectacole de teatru și magie, ateliere de artă și creație, dar și cursuri de dezvoltare personală și activități de explorare și cunoaștere, care îți dezvoltă inteligența și creativitatea.

Un program educațional GRATUIT, pentru copii și tineri cu vârsta cuprinsă între 8 și 16 ani, care include: cursuri online, concursuri cu premii și activități în aer liber, alături de Nino, vedeta Operei Comice pentru copii.

Petrece vacanța de vară cu noi!

Alege tabăra care ți se potrivește și completează formularul de înscriere din josul paginii.

Durata unei tabere este de o săptămână, iar activitățile sunt gânditre în așa fel încât să îi ajute pe copii să își descopere noi aptitudini, dar și să își îmbunătățească abilitățile deja cunoscute, participând la ateliere care stimulează inteligența și creativitatea.

Participarea copiilor la aceste activități are loc în ordinea înscrierii, în limita locurilor disponibile.

Confirmarea înscrierii, cât și programul activităților din cadrul fiecărei taberel, vor fi transmise pe e-mail, fiecărui copil în parte.

 

ATENȚIE!

Un copil poate opta pentru maxim 2 tabere, în limita locurilor disponibile!

 

I. TABĂRĂ DE CREAȚIE

Perioadă: 5 – 9 iulie 2021

Activități:

  • ATELIER DE CREAȚIE PĂPUȘI

Descriere:

Atelierul își propune să îi învețe pe copii să confecționeze păpuși, pe care să le mânuiască pentru a interpreta scene din povești cunoscute sau chiar scene create de ei. Atelierul are drept scop dezvoltarea abilităților artistice ale copiilor, stimularea creativității și a imaginației.

Coordonator: Gabriela Ioniță, artist meșteșugar

  • ATELIER DE CREAȚIE UMBRE

Descriere:

Atelierul își propune să le dezvăluie copiilor tehnica de lucru specifică teatrului de umbre. Prin joc, copiii vor explora și vor învăța să își creeze propriile siluete, pe care la final le vor utiliza în propria piesă de teatru de umbre.

Coordonator: Gabriela Ioniță, artist meșteșugar

  • ATELIER DE ORIGAMI

Descriere:

Origami este arta plierii hârtiei și facilitează dezvoltarea creativității și creșterea încrederii în propriile abilități. Prin participarea la acest atelier, copiii își vor dezvolta abilitățile motrice, atenția, răbdarea și gândirea logică.

Coordonator: Sabina Grosoșiu, psihoterapeut în terapia prin artă

  • ATELIER DE QUILLING

Descriere:

Quilling-ul este arta rulării hârtiei și facilitează dezvoltarea creativității și creșterea încrederii în propriile abilități. Prin participarea la acest atelier, copiii își vor dezvolta abilitățile motrice, atenția, răbdarea și gândirea logică.

Coordonator: Sabina Grosoșiu, psihoterapeut în terapia prin artă

  • ATELIER DE CREAȚIE – TEHNICA ȘERVEȚELULUI

Descriere:

Tehnica șervețelului constă în decorarea obiectelor, folosind un șervețel. Această tehnică poate fi utilizată pentru a decora carton, lemn, porțelan, plastic, tablă sau sticlă.

Coordonator: Daniela Mihai – Vasiliu, artist plastic, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România

 

II. TABĂRA DE ȘTIINȚĂ ȘI TEHNICĂ

Perioadă: 12 – 16 iulie 2021

Activități:

  • ATELIER DE CHIMIE DISTRACTIVĂ

Descriere:

În cadrul atelierului de chimie distractivă copiii vor descoperi știința în timp ce se vor juca și vor explora experimente distractive. Baloanele de săpun, turnurile colorate și vulcanele care explodează vor fi pe gustul tuturor copiilor.  Prin intermediul experimentelor realizate micii chimiști își vor stimula creativitatea și curiozitatea cu privire la anumite fenomene din viața de zi cu zi.

Prof. coordonator: Gabriela Manda, trainer Playouth

  • ATELIER DE ASTRONOMIE ”Călător în Univers”

Descriere:

În cadrul atelierului, vă oferim o scurtă călătorie în împrejurimile sistemului solar și vă facem curioși cu privire la misterele acestuia.

Beneficiile cursului:

–     Dezvoltarea abilităţilor de comunicare și colaborare cu alte persoane;

– Descoperirea Universului și a Sistemului Planetar. Vă vom răspunde la
întrebări și vă vom vorbi despre: – Importanţa Astronomiei;

– Spaţiul minuscul pe care umanitatea îl ocupă, în contrast cu Universul
uriaș care ne înconjoară.

Prof. coordonator: Simon Anghel, cercetător al Institutului Astronomic din cadrul Academiei Române, trainer Playouth

  • ATELIER DE MATEMATICĂ DISTRACTIVĂ

Descriere:

Un prieten plus un alt prieten egal cu doi prieteni care se distrează învățând! Pentru că matematica este nelipsită din viața noastră, prin joaca cu sens vom înțelege folosul acestei științe atunci când suntem copii!

Prof. coordonator: Mihai Vasile – Student la Astrofizică la Oxford, membru al Observatorului astronomic;

  • ATELIER DE FIZICĂ DISTRACTIVĂ

Descriere:

Fizica este de fapt studiul lucrurilor din această lume, a ceea ce se întâmplă în fiecare secundă în jurul nostru. Ea nu reprezintă doar o materie școlară pe care unii copii o înțeleg și o îndrăgesc, iar alții nu. Fizica face parte din viața noastră mai mult decât ne imaginăm. Educația
unui om începe de la o vârstă fragedă, de aceea fizica te poate ajuta să înțelegi mult mai bine fenomenele care ne înconjoară, de asemenea îți dezvoltă logica.

Prof. coordonator: Mihai Vasile – Student la Astrofizică la Oxford, membru al Observatorului astronomic;

  • ATELIER DE ȘTIINȚĂ CU SARE ȘI PIPER

Descriere:

În cadrul acestui atelier, veți porni într-o aventură pentru a descoperi şi descifra fenomenele ştiinţifice din gastronomia moleculară. Ştiinţă cu sare şi piper este un nou mod de a găsi explicaţiile din spatele fenomenelor culinare cu ajutorul unor experimente interactive şi uşor de înţeles pentru care nu avem nevoie decât de o mică doză de curiozitate şi multă bună dispoziţie.

Coordonator: Dan C. Vodnar, profesor de Gastronomie Moleculară şi Biotehnologii alimentare, în cadrul Facultăţii de Ştiinţa şi Tehnologia Alimentelor

  • ATELIER DE BIOLOGIE DISTRACTIVĂ

Descriere:

Atelierul de biologie își propune să îi ajute pe copii să înțeleagă unele concepte științifice de biologie și fizică,  prin intermediul experimentelor și jocurilor. În cadrul atelierului, copiii vor investiga, experimenta și vor învăța despre: Bioelectricitatea inimii, Ochiul bionic și  Activitatea electrică a neuronilor.

Coordonator: Angela Ioniu, profesor, masterand în biologie și fizică

 

III. TABĂRĂ DE LIMBA ENGLEZĂ

Perioadă: 19 – 23 iulie 2021

Activități:

  • WORLD TRAVELER – Elevii vor călători virtual în locuri din diferite colțuri ale lumii și vor dobândi cunoștințe despre cultura diverselor țări pe care le vor “vizita”,cât și despre stilul de viață al locuitorilor acestora.

Prof. coordonator: Adriana Codilinschi, profesor de limba engleză

  • ENGLISH WORLD TRIVIA – Elevii își vor îmbogăți cunoștințele de cultură generală legate de țările anglofone, printr-o serie de activități și video-uri informative și distractive.

Prof. coordonator: Adriana Codilinschi, profesor de limba engleză

  • ENGLISH & POP CULTURE – Elevii își vor îmbunătăți engleza prin intermediul conversațiilor generate de clipuri din filme, seriale și cântece de succes.

Prof. coordonator: Adriana Codilinschi, profesor de limba engleză

  • FAMOUS TED TALKS – Elevii vor prezenta filmulețe reprezentative TED pe teme date și vor realiza un debate pe baza lor.

Prof. coordonator: Daniela Vasilescu, profesor engleză și coordonator de Centru de examene Cambridge de 11 ani, posesor al Certificatului de membru Silver al programului de Parteneriat ”Advantage” din cadrul Consiliului Britanic din anul 2013.

  • BE CREATIVE, BE YOU! – Elevii își vor folosi creativitatea în diferite activități ce presupun CAMP GAMES.

Prof. coordonator: Daniela Vasilescu, profesor engleză și coordonator de Centru de examene Cambridge de 11 ani, posesor al Certificatului de membru Silver al programului de Parteneriat ”Advantage” din cadrul Consiliului Britanic din anul 2013.

  • WORLD’S LEADERS – Elevii își vor îmbogăți cunoștințele despre marii lideri ai lumii, ce înseamnă să fii lider și care este profilul de viitor al unui lider.

Prof. coordonator: Daniela Vasilescu, profesor engleză și coordonator de Centru de examene Cambridge de 11 ani, posesor al Certificatului de membru Silver al programului de Parteneriat ”Advantage” din cadrul Consiliului Britanic din anul 2013.

 

IV. TABĂRĂ DE ARTE VIZUALE

Perioadă: 26 – 30 iulie 2021

Activități:

  • ATELIER DE ARTE VIZUALE

Luni, 26 IULIE – Introducere în universul meu interior (Realizarea unei serii de desene tematice)

Marți, 27 IULIE – Impresionismul (ora de istoria artei – stilul impresionist, teorii și opere / tur virtual al operelor impresioniste din marile muzee)

Miercuri, 28 IULIE – Pictură în stil impresionist (peisaj în tehnica petei de culoare divizate și pointilismul)

Joi, 29 IULIE – Natura macro – detalii din natură în tehnici grafice folosind fotografii cu elemente din natură, provenind din arhiva personală a fiecărui cursant (tehnica creion, cărbune, pastel pe hârtie sau carton)

Vineri, 30 IULIE – Vas decorativ – suport pentru a păstra cele mai prețioase obiecte și suveniruri din vacanță (tehnica modelaj în lut)

Printr-o serie de activități, copiii vor descoperi natura, în cele mai diverse modalități și o vor reprezenta folosind o varietate de tehnici și mijloace artistice. Copiii vor descoperi tehnicile utilizate de impresioniști pentru a reprezenta natura, dar și tehnicile grafice prin care pot realiza detalii macro și pentru a ilustra diferite elemente din natură. Vor vizita virtual muzee în care se află operele impresioniste și vor învăța de la marii maeștri francezi cum să privească natura. La final vor construi un vas din lut în care pot păstra cele mai prețioase amintiri adunate din natură.

Prof. coordonator: Daniela Mihai – Vasiliu, artist plastic, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România

  • ATELIER DE BENZI DESENATE

Descriere:

Atelierul de benzi desenate urmărește introducerea copiilor în tainele ilustrației digitale, dezvoltarea abilităților artistice, dezvoltarea imaginației și a creativității.

Atelierul este susținut de MGT Educațional&Wacom

  • ATELIER SAND ART

Descriere:

Acest atelier de modelare a nisipului are multiple avantaje: dezvoltarea simțului tactil, gândirea anticipativă, realizarea unor desene în cascadă. Copiii vor putea să utilizeze nisip sau alte pulberi fine pentru a realiza o compoziție.

Prof. coordonator: Mariana Panchis, Scenograf, Regizor, Sand Art-ist

 

V. TABĂRA TEHNOLOGIILE VIITORULUI

Perioadă: 2 – 6 august 2021

Activități:

  • Atelierul “Tehnologie și Programare pentru Generația Digitală” susținut de Centrul Educațional de Excelență ITLevel – Află care sunt tendințele Tehnologiei digitale de mâine!

Descriere:
În viziunea experților, în 2030, economia va fi conectată la tehnologie, chiar la internetul 6G și la servicii cloud, ceea ce înseamnă că angajații vor trebui să stie să folosească computerul, aplicațiile de lucru, precum și sș efectueze diferite operațiuni folosindu-se de inteligența artificială.

Tematici abordate:
* Tendințele tehnologiei inovative
* Locurile de muncă ale viitorului
* Dezvoltare de jocuri folosind limbajul de programare Scratch
* Dezvoltare de jocuri pe mobil folosind App Inventor
* Python – limbajul viitorului, folosit in diverse domenii cum ar fi aplicații Web, jocuri 2D și 3D, automatizări, machine learning, sisteme inteligente, roboți, în platforme precum Google, Facebook, Instagram sau  Dropbox, etc.

Prof. coordonator: Conf.univ.dr. Nicoleta IACOB, trainer ITLevel

  • ATELIER DE ROBOTICĂ

Descriere:

Robotica încurajează copiii să înveţe experenţial prin încercări, joacă și creaţie. Demistificarea roboţilor și a tehnologiei oferă copiilor abilitatea de a se adapta și de a remodela lumea tehnologică din jurul lor. Ei pot învăța să creeze cu ajutorul tehnologiei, și să nu să fie doar consumatori pasivi.
Așadar, te așteptăm la Robotică pentru a-i oferi copilului tău ocazia de a învăţa:

– Principiile roboticii;

– Gândire algoritmică: cum să abordeze logic o problemă și să o împartă în pași mici;
– Programare cu blocuri vizuale.

Prof. coordonator: Silvia Ciotec, inginer software într-o companie de IT, absolventă a Facultății de Automatică si Calculatoare si alumna a Universității Alternative în comunitatea de Educatie, trainer Playouth

  • ATELIER DE MODELARE 3 D

Descriere:

În cadrul acestui atelier, copiii vor avea posibilitatea de a descoperi lumea fantastică a modelării 3D și vor învăța să își transpună ideile într-o variantă accesibilă tuturor. Împreună vom face o călătorie în interfața programului, vom învăța să utilizăm shortcuts în reprezentarea unor obiecte prestabilite, vom învăța să modelăm anumite elemente utilizând forme simple, mari, iar la final vom realiza o compoziție, pe baza tuturor noțiunilor studiate .

Activitatea 1 – Modelarea din primitive;

Activitatea 2 – Crearea unui oraș, folosind modificatori.

Coordonator: Cristian Rucsandra Oana, Scenograf, absolventă a Facultății de arte decorative și design din cadrul Universității Naționale de Arte, specializarea Scenografie și eveniment artistic și absolventă a Academiei Albertina di Belle Arti din Torino

  • ATELIER DE WEB DESIGN

Descriere:

Atelierul de Web design are un caracter deosebit de practic, competențele dobândite fiind experimentate în realizarea unui website basic de prezentare sau a unui blog. Copiii vor dobândi competențe IT și își vor dezvolta într-o manieră cu totul specială, abilitățile și creativitatea lor.

Coordonator: Alexandru Mărginean, trainer ITC Edustem, absolvent al Facultății de Teatru și Televiziune din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, specializarea Imagine de Film și TV, cu o experiență de peste zece ani în domeniul artelor vizuale și digitale; Specialist Marketing într-o companie românească, responsabil cu email-marketing, branding și graphic design. Lucrează la dezvoltarea propriului brand – Hibridium, prin care umărește să ducă logo design-ul cel puțin cu o treaptă mai sus.

 

VI. TABĂRĂ DE MUZICĂ

Perioadă: 9 – 13 august 2021

Activități:

  • ATELIER DE INTERPRETARE ȘI CREAȚIE MUZICALĂ

Muzica în viața omului este un mijloc de relaxare, dezvoltare personală și emoțională și are scopul de a scoate în evidență tot ceea ce înseamnă trăire emoțională, starea de bine, de încredere în sine,  adăugând amplificarea imaginației și creației.

Prin emoții noi, reușim să dezvoltăm judecata, memoria și atitudinea noastră, iar în viață, joacă un rol important în comunicarea cu ceilalți. Rolul acestor emoții duc la apariția a ceea ce numim noi inteligență emoțională.

Activități desfășurate în cadrul atelierului de muzică:

  1. Jocuri muzicale – Confecționare de instrumente, exerciții ritmico-melodice, de dicție și emisie vocală
  2. Creație muzicală
  3. Dezvoltarea imaginației și creativității prin audiție muzicală și vizuală
  4. Exprimarea emoțiilor prin muzică, ritm și improvizație spontană

Joc muzical. Recunoaște melodia si completează cântând fragmentul care lipsește

Coordonator: Angela Silvia Florea, profesor specializat în Educație Muzicală și Culturală, atestată profesional în Bell – Canto și Pian, masterandă în Arta Muzicală, având o experiență de 27 de ani în învățământul preuniversitar.

  • MUSIC CLASS CU MIHAELA CERNEA

Descriere:

O lecție interactivă despre muzică și despre pașii pe care trebuie să îi parcurgem pentru a avea o carieră de succes în domeniul muzical!

În cadrul acestui atelier, copiii vor studia tehnici vocale și vor învăța cum să abordeze diferite stiluri muzicale.

Coordonator: Mihaela Cernea, muzician, artist, cântăreață

  • MASTERCLASS DE MUZICĂ CLASICĂ

Descriere:

Un atelier prin intermediul căruia copiii sunt invitați să descopere muzica clasică, să își îmbogățească cultura muzicală și să îți dezvolte abilitățile muzicale.

Coordonator: Gabriela Cristea, Soprană, profesor de canto și pian, absolventă a Universității Naționale de Muzică – secția pedagogie muzicală; a fost solistă a Teatrului Național de Operetă ”Ion Dacian”

  • ATELIER DE DEZVOLTARE EMOȚIONALĂ

Descriere:

Bucuria, tristețea, frica, furia, vinovăția, rușinea sunt doar câteva dintre emoțiile pe care le transmitem pe scenă, când interpretăm diferite roluri. Împreună, în ședința de dezvoltare emoțională, vom experimenta cum să manifestăm aceste emoții pentru a fi cât mai autentici.

Coordonator: Sabina Grosoșiu, Psiholog clinician, psihoterapeut, MA, Trainer acreditat CNFPA

 

VII. TABĂRĂ DE COMUNICARE, JURNALISM ȘI LINGVISTICĂ

Perioadă: 16 – 20 august 2021

Activități:

  • ATELIER DE CITIRE RAPIDĂ ȘI MEMORARE CREATIVĂ

Descriere:

În cadrul acestui atelier, copiii vor învăța:

Care sunt beneficiile cititului

Cum să îți calculezi singur viteza de citire?

Tehnica Pointerului – cea mai simplă și eficientă tehnică de citire rapidă

Tehnica 4-3-2-1

Tehnici de memorare creativă

Tehnica scenariului

Sistemul legăturilor

3 chei pentru a-ți reaminti mai mult

10 pași pentru a-ți îmbunătăți memoria

Lista soarelui

Tehnica Pomodoro sau cum să fi mai eficient

Cum să reții numele mai repede

Cum să înveți totul mai ușor

3 pași pentru o înțelegere mai bună a textului

Cum să iei notițe eficient

Cum să creezi o hartă mentală

Cum să stabilești un obiectiv SMART

Prof. coordonator: Miky Doican, instructor Citire rapidă și supramentală

  • ARTA CONVERSAȚIEI ȘI A COMUNICĂRII EFICIENTE

Descriere:

Ne exprimăm, ne facem cunoscuţi prin limbaj. Copiii sunt la vârsta la care acumulează multe informaţii, vor să afle multe lucruri şi să le comunice. Comunicarea are două sensuri, ceea ce înseamnă că este necesar să fim dispuşi să îi ascultăm pe alţii când au să ne spună ceva şi, la rândul nostru, când avem ceva de comunicat să o facem aşa încât celuilalt să îi fie uşor să recepteze mesajul nostru.

Prin “provocări” online interactive, le propunem copiilor și adolescenților să se cunoască mai bine  și să își îmbunătățească stima de sine, să conștientizeze nevoile celuilalt și să învețe să asculte, să știe să își exprime sentimentele.

A ști să comunici este o necesitate, iar a ști să comunici eficient este o artă.

Coordonator: Ramona Mezei, Director General al Bibliotecii Metropolitane București, pofesor asociat al Colegiului Universitar de Productie Media „Spiru Haret” București și fondator al Școlii de Vorbit. Jurnalist, profesor și trainer de dicție, public speaking și debate.

  • CURIOZITĂȚI DESPRE LIMBILE LUMII (Limbi pe cale de dispariție, limbile cu cei mai puțini vorbitori, structuri sintactice speciale, ordinea cuvintelor, moduri de conceptualizare a realității)

Coordonator: Ana Iorga, lingvist și realizator TV, având o experiență de 10 ani în televiziune. A lucrat ca reporter la știri și în cadrul programelor de reportaj, a realizat interviuri cu personalități din diverse domenii. În prezent, prezintă programe de știri și realizează rubrica zilnică de limba română “Pe cuvânt” la postul Antena 3.

  • ȘTIREA. Ce este o știre și cum prezentăm ceva nou și interesant.

Coordonator: Ana Iorga, lingvist și realizator TV, având o experiență de 10 ani în televiziune. A lucrat ca reporter la știri și în cadrul programelor de reportaj, a realizat interviuri cu personalități din diverse domenii. În prezent, prezintă programe de știri și realizează rubrica zilnică de limba română “Pe cuvânt” la postul Antena 3.

  • Cum facem un interviu interesant în orice situație de comunicare (blog, televiziune, radio, reviste, arhivă personală)

Coordonator: Ana Iorga, lingvist și realizator TV, având o experiență de 10 ani în televiziune. A lucrat ca reporter la știri și în cadrul programelor de reportaj, a realizat interviuri cu personalități din diverse domenii. În prezent, prezintă programe de știri și realizează rubrica zilnică de limba română “Pe cuvânt” la postul Antena 3.

  • ATELIER DE GROWTH MINDSET – De ce cuvântul ‘eșec’ este unul pozitiv?

Nu am dat greș. Pur și simplu am descoperit 10.000 de idei care nu funcționează“. (citat din Thomas Edison)

Descriere:

Elevii cu o mentalitate fixă cred că propria lor inteligență și că talentul lor sunt trăsături înnăscute care nu se schimbă: ‘Pur și simplu nu pot învăța matematica’. Acești elevi își fac de obicei griji că nu arată “smart”, se supără dacă greșesc și renunță foarte repede dacă sarcinile sunt dificile. Indiferent dacă elevii sunt sau nu sunt constienți de mentalitatea lor, studiile arată că propria lor părere despre ei iînșiși le poate afecta efortul, motivația, rezultatele școlare, angajamentul.

Atelierul despre “Growth Mindset” oferă elevilor oportunitatea de a învăța cum să îmbrățișeze provocările, cum să își cunoască limitele și cum să le depășească, cum să își gestioneze emoțiile și cum trebuie să își stabilească obiectivele.

Atelierul va cuprinde:

  1. Introducere în conceptul de ‘Growth Mindset’
  2. Perseverența și puterea cuvântului “ÎNCĂ”

“Cel mai mare neajuns al nostru este că renunțăm prea repede. Cel mai corect drum spre succes este să mai încerci o dată.” – citat din Thomas Edison

  1. Despre provocare și esec și despre cum trebuie să abordăm și să depășim obstacolele

“Mulți dintre cei care eșuează o fac pentru că nu și-au dat seama cât de aproape au fost de succes înainte de a renunța.” – citat din Thomas Edison

  1. Acceptarea feedback-ului și a criticilor
  2. Despre perfecțiune și despre cum trebuie să ne stabilim obiectivele

“Este evident că nu știm decat o milionime de procent despre orice.”- citat din Thomas Edison

Coordonator: Daniela Văduva, Fondator și Trainer Fischer International

  • TIPS & TRICKS PENTRU O COMUNICARE DE SUCCES

Descriere:

Cum să găsești cel mai bun titlu pentru ca mesajul tău să aibă succes garantat, Cum să scrii ”oral” astfel încât orice text să aibă impact maxim și să fie perceput cât mai ușor de către orice interlocutor sau cum să îți dezvolți empatia astfel încât să poți relaționa mai bine cu ceilalți și să te poți adapta la orice situație și la orice interlocutor, indiferent din ce mediu provine, sunt doar câteva dintre subiectele abordate în cadrul atelierului Tips&Tricks pentru o comunicare de succes.

Coordonator: Mihaela Bîrzilă, jurnalist și prezentator TV

 

VIII. TABĂRĂ DE TEATRU ȘI FILM

Perioadă: 23 – 27 august 2021

Activități:

  • ATELIER DE VORBIRE

Descriere:

Atelierul de vorbire pune accent pe prezentare, dicție, improvizația în poveste, eliminarea emoțiilor.

Coordonator: Monica Davidescu, actriță în cadrul Teatrului Național „Ion Luca Caragiale”

  • ATELIER DE JOCURI DE IMPROVIZAȚIE

Descriere:

Această modalitate de exprimare artistică are ca scop principal antrenarea minții și a corpului prin jocuri și exerciţii. Crește energia participantului, spiritul de acţiune și îmbunătățește felul în care acționează și reacționează. Este o formă de cunoaștere și exprimare personală și artistică.

Coordonator: Monica Davidescu, actriță în cadrul Teatrului Național „Ion Luca Caragiale”

  • ATELIER DE SCENOGRAFIE

Descriere:

Scenografia este arta de a realiza costume și decoruri pentru spectacole. În cadrul atelierului de scenografie, copiii vor avea posibilitatea de a crea și de a înțelege mai bine în ce constă această artă. Vor învăța ce înseamnă spațialitatea și cât de creativ pot deveni în reprezentarea vizuală, liberă, a unui text scris. Prin diferite exerciții copiii vor învăța cum să transpună cuvintele într-un spațiu delimitat și de asemenea vor exersa procesul de creație vestimentară a costumelor teatrale. Împreună vom descoperi lumea teatrului prin diferite mijloace creative și vom parcurge universul teatral.

Activitate 1 – Istoria scenografiei de teatru

Activitate 2 – Crearea unei compoziții scenografice din diferite materiale

Activitate 3 – Realizarea unui costum, parcurgând toate etapele de creație.

Coordonator: Cristian Rucsandra Oana, Scenograf, absolventă a Facultății de arte decorative și design din cadrul Universității Naționale de Arte, specializarea Scenografie și eveniment artistic și absolventă a Academiei Albertina di Belle Arti din Torino

  • ATELIER DE SCURTMETRAJE

Descriere:

Scenariile stau la baza realizării filmelor. Acestea se analizează și se reprezintă printr-un decupaj sau storyboard. Decupajul va avea scopul de a înțelege logic și descriptiv firul narativ. Modul plastic de analiză a scenariului prin storyboard se poate realiza prin tehnica de modelare a nisipului, sand art.

Atelierul urmărește:

  • Înțelegerea și decuparea scenariului
  • Fixarea locului de filmare
  • Alegerea personajelor

Casting pentru personaje, urmărire calități, aptitudini conform rol

  • Marcarea decorului
  • Descrierea costumelor, elemente make-up
  • Importanța recuzitei
  • Arta improvizației în mod interactiv
  • Punere în scena în formă dramatică
  • Punere în scenă în forma cinematografică
  • Concluzii creative
  • Prezentarea filmului

Coordonator: Mariana Pachis – Scenograf, Regizor film

  • ATELIER DE SCENARISTICĂ ȘI REGIE FILM

Descriere:

Cui nu îi plac filmele? Câtă muncă se află în spatele realizării unui film?

Ei bine, la atelierul de scenaristică și regie film veți afla, pătrunzând în tainele lumii cinematografice. Acest atelier își propune să încurajeze parcurgerea și însușirea metodelor de construire a unei povești. Atelierul cuprinde noțiuni introductive, structurarea poveștii, tipuri de personaje, exerciții de improvizație.

Coordonator: Gabriela Ioniță – actriță, masterantă a secției de scenaristică și dramaturgie cinematografică

  • ATELIER DE DEZVOLTARE PERSONALĂ

Descriere:

Acest atelier urmărește să îi ajute pe micii actori să își cunoască potențialul de exprimare și să își consolideze abilitățile de comunicare, să își depășească emoțiile, să își dezvolte capacitatea de relaționare și să dobândească mai multă încredere în forțele proprii.

Coordonator: Florentina Negrescu, psiholog, consilier psihologic și psihoterapeut format în psihoterapie integrativă și psihoterapie experiențială, practitioner în NLP, formator și trainer

 

FORMULAR DE ÎNSCRIERE


 

Școala de Vară FDVDR

 

 

ro_RO